Monday 29 June 2020

Välipää

Viikonloppuna pääsi vihdoin aloittamaan koeniputuksen. Putsailukiintiö alkoikin olla jo täynnä. En ole yleensä kiinnostunut maalailemaan tai puhdistelemaan mitään. Tekniikka kuntoon ja ajoon. Pakko myöntää että oli hauska nähdä miten kampe alkoi loistaa. Projektin startissa vaihtoehtona oli ruskea värimaailmalla koemielessä, mutta pinkki ja valkoinen on hauska. SoFarSoGood.




Mutta. Helpot selkeet rastit käytynä ja vuorossa projektin siirtyminen tuntemattomalle alueelle.

Apinan etuvalo maksaa halvimmillaan 250 USD ja Suomessa ties mitä. Joten ei sitä. Kätevästi ajovaloon on vedetty koko joukko johtoja, eli mikään normi H4. Tarvii keksiä syötöt ja tehdä uudet liitännät. Koesovitus KMZ ajovalo, tila loppuu. Orkkis umpio on todella littana. Siispä tuuman siirto kolmiopaloille eteenpäin kokeeksi. OK. Virtalukko mahtuu pinkeästi. Mutta Gromin mittaristo ei. Se on aivan erillainen apinan pikku mittariin verratuna. Jossakin jemmassa talvipyörän vaunun käyttämättömät “Street fighther” tyyliset pienet tuplavalot. Mittarin alapää kiertyis ehkä tyylikkäästi valojen väliin. Valojen paikka vaan on hukka tällä hetkellä... Etsitään.


4 x OEM vilkku maksaa 230 USD halvimmilaan. Takavalo vuorostaan 200 USD. Ei näitäkään. Laitetaan vintage projektista jäänyt Hoppa Fordin customi takavalo. Apinan palaneen muovikromin alta löytyi erillinen siro takavalojen tukimetallirunko, jota voi käyttää sellaisenaan K750 6V projektista yli jääneille pisaravilkuille.

Gromin ilmanputsari mahtuis kai runkoon, kun leikkos apinan omat kiinnikeet irti. Thaikussa pari kymppiä Apinan oma pönttö. Kettu. Harmittava takaisku. Pitää miettiä rälläköidäänkö vai tuleeko “bolt on” orkkis.

Gromin vilkkukatkaisija meni nätisti paikoilleen. Mutta. Tappokytkin puolella kaasuvaijerit lähtee Grom kahvarungosta suoraan eteenpäin. Apinassa ne on sijoitettu alhaalta lähtemään. Jarrusylinterin kahvan liikerata voi olla blokkeri. OEM katkaisija 21 USD on lähellä. Plan Bee porata stongaan uus lukituskohta ja kieräyttää pakettia 90 astetta eteenpäin. Tällöin startinappi yläviistoon ja tapponappi stongan etupuolella. Bonuksena sadeveden poistumisaukot ei enää toimi. Mietitään.

Mehevin roadblokkeri oli Gromin ECU. Sijainti aivan eri paikassa kun Apinan ECU. Ei mikään yllätys kun vertaa pyöriä. Apinassa kaikki on penkin alla nipussa. Gromissa taas katteiden alla löytyy tilaa vapaampaan sijoitteluun. Sitä vaan tuudittautui helppoon kun Grom johtosarja löytyi halvalla. Edessä palaneen johtosarjan korjaus käyttäen Grom johtosarjaa. Puuhaan pitää paneutua huolella. Mittoa ja miettiä. Tutkia kaavioita ja johtonippujen sisuksia.


Arki edessä projektissa. Onneksi kesäloma alkaa pian. Ja orkkis myydään kuunvaihteessa.

No comments:

Post a Comment